Σάββατο, 18 Ιουλίου 2009

Η βαριά ωτίτιδα των αυτοδιοικητικών μας και η βοιωτίτιδα που πάνε να μας κολλήσουν…

Δημοσιεύτηκε στη σημερινή ΣΦΗΚΑ.

Πέρασε ένας μήνας από τότε που στο δημοτικό συμβούλιο Ξυλοκάστρου, ορίστηκε μια επιτροπή για το θέμα του χώρου υποδοχής παραγωγικών δραστηριοτήτων. Η επιτροπή αυτή, που έβαλαν κι εμάς μέσα (και χαρήκαμε κιόλας), υποτίθεται ότι πρέπει να μελετήσει και να προτείνει στο ΔΣ, τι είδους δραστηριότητες θα δεχτούμε να έρθουν στο Ξυλόκαστρο. Ποιες βιοτεχνίες και ποιες βιομηχανίες θα μπορούν να έρθουν στο χώρο που ορίζει το ΓΠΣ και έχει έκταση 480 στρέμματα! Ακόμα περιμένουμε να συγκληθεί και θυμόμαστε το γνωστό πολιτικό ρητό που σοφά λέει «ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ, ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ!».

Η αρχική θέση της δημοτικής αρχής Ξυλοκάστρου να φέρει κάθε δραστηριότητα χαμηλής και μέσης όχλησης, μετά από τις πιέσεις μας, έχει αλλάξει και φάνηκε ότι δέχεται να συζητήσουμε ποιες από τις μέσης όχλησης θα δεχτούμε. Όμως και τα δεδομένα άλλαξαν, όταν είδαμε το «Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τη Βιομηχανία» και καταλάβαμε τι μας περιμένει. Το κοινοποιήσαμε σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους και εντοπίσαμε τα «μελλούμενα» για το νομό μας.

Εκεί λοιπόν, αναγράφονται καθαρά οι προθέσεις των επάνω, για δημιουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών ζωνών στην Κορινθία. Όμως:

  • ενώ ζητάνε 2.500 στρέμματα από όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, οι δήμαρχοι του νομού «σχεδιάζοντας» ο καθένας μόνος του, τα έχουν καλύψει. Μόνο το Ξυλόκαστρο, το Κιάτο και το Βέλο έχουν βάλει 1.500! Ζητάνε 1-2 χώρους 300 στρ. σε όλη την Περιφέρεια κι εμείς σε απόσταση 20 χλμ στον Κορινθιακό, έχουμε βάλει 3 των 500 στρ. περίπου ο καθένας!!!
  • το χωροταξικό χωρίζει τους υποδοχείς σε χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης. Δεν φαίνεται πουθενά να αφήνει περιθώρια να είναι χαμηλής και …λίγο μέσης, με ορατό τον κίνδυνο αν διαλέξουμε λίγες δραστηριότητες μέσης όχλησης να μας ρίξουν σε αυτή την κατηγορία.
  • φαίνεται καθαρά ότι υπάρχει ανάγκη δημιουργίας τέτοιων χώρων κοντά στην Αττική και όλοι καταλαβαίνουμε ότι όπου βρουν «ανοικτά» θα μπουν, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες.

Παρ’ όλη τη σοβαρότητα του πράγματος, δεν δείχνουν να ιδρώνουν και πολλά αυτιά. Ούτε αυτά που συνήθως ιδρώνουν με τέτοια θέματα, δεν έχουν υγρανθεί ακόμα. Όμως, όταν οι πολίτες το μαθαίνουν, αγανακτούν και ανησυχούν. Σκοπός μας λοιπόν είναι να το πούμε όσο πιο δυνατά γίνεται, να το μάθουν όλοι και να πιέσουν τους δήμους, την ΤΕΔΚ, τη Νομαρχία και όποιον άλλον χρειαστεί για να αλλάξουν «σχεδιασμό» οι δήμοι της Κορινθίας.

Δεν χρειάζονται μεγάλοι χώροι για ρυπογόνες δραστηριότητες στην Κορινθία. Η «ανάπτυξη» αυτή, ξέρουμε πού θα μας οδηγήσει και ποιοι θα ωφεληθούν. Δεν θα πάρουμε. Λιμάνια εμπορικά και βιομηχανικές ζώνες θέλουν να μας φορτώσουν και μπορούμε να φανταστούμε το μέλλον μας, χωρίς μεγάλα περιθώρια λάθους. Δεν χρειάζονται μαντικές ικανότητες. Κοιτάξτε απέναντι. Εξασθενές χρώμιο έχουν στο νερό τους και μόλυνση εδάφους, υδροφόρου ορίζοντα, θάλασσας και αέρα. Αυτά μάς περιμένουν.

Όταν υπάρχουν τέτοιοι σχεδιασμοί άνωθεν, χρειάζονται ενεργές κάτωθεν αντιδράσεις και όχι να «ξυνόμαστε στη γκλίτσα του τσοπάνη». Μικρότεροι χώροι χαμηλής όχλησης, που θα εξυπηρετούν τοπικές δραστηριότητες, σχετικές με την παραγωγή και τις ανάγκες μας είναι η λύση και όχι αυτό που πάνε να κάνουν.

Κορίνθιοι, προσοχή! Αποφασίζουν για μας, χωρίς εμάς. Βοιωτίτιδα θα πάθουμε και οι αυτοδιοικητικοί μας, συνεχίζουν να μην ακούνε τίποτε. Η χρόνια, βαριά «ωτίτιδα» που τους ταλαιπωρεί, βλέπετε. Ας πάμε όμως λίγο πιο κοντά στο αυτί τους. Ας φωνάξουμε περισσότεροι. Ας τους ξυπνήσουμε, πριν είναι αργά.

Ανδρέας Απ. Ζάρρος

2 σχόλια:

copyleft είπε...

Καλά..μην τους κοιτάτε τους "άλλους" που δεν ξέρουν..
Εμείς στην Κορινθία είμαστε...LARGE! Άσε που εκτός του Tamiflu υπάρχουν και άλλα φάρμακα που ακόμα δεν τα πήραμε!!

ξυλινος είπε...

ΑΛΛΟ το ρημάδι το τσιγάρο κι άλλο το φουγάρο· ή η εξάτμιση του αυτοκινήτου. Εκόντες-άκοντες οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι επέδειξαν μία, εν πολλοίς, υποκριτική ευαισθησία απέναντι στους κινδύνους του καπνού.
Τον εξόρκισαν με έναν κακό -και αντισυνταγματικό στην ουσία- νόμο, και ησύχασαν. Μισά πράγματα έκαναν, και κάποια ανεφάρμοστα. Αλλά, έστω, κάτι έκαναν.

ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ τίποτα για την προστασία των πολιτών από άλλους, ενδεχομένως απειλητικότερους, κινδύνους. Ισως καλυπτόμενοι από το γεγονός ότι συχνά είναι αόρατοι. Ή δυσθεώρητοι. Εγκληματική η αμέλεια για τους ρύπους από τις βιομηχανίες. Κακουργηματική η αδιαφορία για τους ρύπους των αυτοκινήτων -συνακόλουθο αμάρτημα της παράλογης και ασύδοτης αντίληψης περί ανάπτυξης.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ κατάντησε η ρύπανση. Πάνω από δύο δεκαετίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν να λάβουν ουσιαστικά μέτρα. Παρααρκούνται σε συστάσεις προς τις ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες, να αποφεύγουν τις μετακινήσεις, όταν κιτρινίζει ο ουρανός. Αδυνάτισε η ευαισθησία του Τύπου και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Κι όλο και αυγαταίνουν τα είδη ρύπων που πολιορκούν το αναπνευστικό σύστημα.

ΕΜΑΘΕ να ζει ο πολίτης με το όζον, το μονοξείδιο του άνθρακα, το διοξείδιο του αζώτου, το διοξείδιο του θείου, τον μόλυβδο, το αρσενικό, το κάδμιο, το νικέλιο, τους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες (αυτούς οι περισσότεροι δεν τους έχουν ακούσει καν), το βενζόλιο και τα αιωρούμενα σωματίδια. Δεν έμαθε και δεν πρόκειται να μάθει ποτέ ο οργανισμός του σ' αυτό το χημικό περιβάλλον.

ΕΞΩ και εναντίον των κανόνων, υπό τους οποίους εμφανίστηκε το ανθρώπινο γένος στον πλανήτη, ζει πλέον ο άνθρωπος της πόλης. Με άμεσες τις επιπτώσεις στην υγεία του. Και μακροχρόνιες τις συνέπειές τους. Πνευμονικές παθήσεις, καρδιολογικές, αναιμία, οφθαλμολογικές ασθένειες και διάφορα είδη καρκίνου κάνουν θραύση.

ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ την ίδια ώρα οι ρυπογόνες βιομηχανίες μέσα ή γύρω από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και καθαρές περιοχές, όπως αυτές κάποτε γύρω από τον Ασωπό. Διυλιστήρια, χαλυβουργία, τσιμεντοβιομηχανίες, πετρελαιοβόρες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, υαλουργίες, βιομηχανίες πλαστικών, άλλες μεταλλευτικές βιομηχανίες επεκτείνονται και ρυπαίνουν όλο και περισσότερο. Βαριά φορτηγά αυτοκίνητα πηγαινοέρχονται σε αποθήκες βιομηχανικών υλικών, είτε μέσα από ένα ακατάλληλο αστικό οδικό δίκτυο είτε από σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους.

ΒΑΡΕΙΕΣ οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από τη λειτουργία αυτών των αυτοκινητοδρόμων. Επιβάρυνε η Αττική Οδός το ατμοσφαιρικό περιβάλλον και, φυσικά, την ποιότητα της ζωής όσων αποφάσισαν να μετακινηθούν προς -για καλύτερα και με πιο εύκολη πρόσβαση- τις ανατολικές ή τις βόρειες περιοχές του νομού. Αδιαφορεί ο αρμόδιος υπουργός. Και σχεδιάζει νέους αυτοκινητοδρόμους. Για νέες βιομηχανίες.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 18-7-09