Σκαλίζοντας αυτά που είχα αποθηκεύσει το τελευταίο διάστημα, διάβασα πάλι ένα άρθρο της κ. Ολυμπίας Γιαννούτσου, μέλους της ΟΝΝΕΔ, με τίτλο «Κώστας Καρυωτάκης - Ο Ξυλοκαστρίτης ποιητής» (δείτε το εδώ).
Αναφέρει μεταξύ άλλων, στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο της, ότι ο Καρυωτάκης «…Σε όλο το ποιητικό του έργο δεν έχει μιλήσει πουθενά για Συκιά και για Κορινθία. Όμως η αγάπη του για το χωριό αυτό φαίνεται σύμφωνα με αναλυτές, μέσα από μια προσεκτική μελέτη του ποιήματος ΥΠΝΟΣ, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με το "πράσινο ακρογιάλι της πατρίδας", ο ποιητής αναφέρεται στη Συκιά Κορινθίας…»
Επειδή με το θέμα αυτό έχουμε ασχοληθεί αρκετά, ξέρουμε, μέχρι στιγμής, δύο μελετήματα σχετικά με το ποια θεωρούσε ιδιαίτερη πατρίδα του ο ποιητής. Το ένα είναι του καθηγητή Πανεπιστημίου Ν. Τωμαδάκη από τα Χανιά που υποστηρίζει ότι ο ποιητής θεωρούσε πατρίδα του την Κρήτη και το δεύτερο του Τάκη Μιχόπουλου, που 60 χρόνια μετά (περιοδικό «Νέα Εστία», 1995), ανατρέπει την πρώτη και αποδεικνύει τη Συκιώτικη συνείδηση του Καρυωτάκη.
Αναφέρει μεταξύ άλλων, στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο της, ότι ο Καρυωτάκης «…Σε όλο το ποιητικό του έργο δεν έχει μιλήσει πουθενά για Συκιά και για Κορινθία. Όμως η αγάπη του για το χωριό αυτό φαίνεται σύμφωνα με αναλυτές, μέσα από μια προσεκτική μελέτη του ποιήματος ΥΠΝΟΣ, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με το "πράσινο ακρογιάλι της πατρίδας", ο ποιητής αναφέρεται στη Συκιά Κορινθίας…»
Επειδή με το θέμα αυτό έχουμε ασχοληθεί αρκετά, ξέρουμε, μέχρι στιγμής, δύο μελετήματα σχετικά με το ποια θεωρούσε ιδιαίτερη πατρίδα του ο ποιητής. Το ένα είναι του καθηγητή Πανεπιστημίου Ν. Τωμαδάκη από τα Χανιά που υποστηρίζει ότι ο ποιητής θεωρούσε πατρίδα του την Κρήτη και το δεύτερο του Τάκη Μιχόπουλου, που 60 χρόνια μετά (περιοδικό «Νέα Εστία», 1995), ανατρέπει την πρώτη και αποδεικνύει τη Συκιώτικη συνείδηση του Καρυωτάκη.
Η ανάλυση του Τάκη Μιχόπουλου, που αναδημοσιεύσαμε στο 5ο τεύχος του περιοδικού μας «οι Αρμονίστας», αποδεικνύει, αναλύοντας το ποίημα «ΥΠΝΟΣ», ότι ο ποιητής θεωρούσε ιδιαίτερη πατρίδα του τη Συκιά και δεν στέκεται στη δεδομένη καταγωγή του πατέρα του από το κορινθιακό παραθαλάσσιο χωριό.
Αν η κ. Γιαννούτσου ή οποιοσδήποτε άλλος έχει υπ’ όψη του άλλη ανάλυση, σχετική με το θέμα, θα παρακαλούσαμε να μας την κοινοποιήσει, γιατί μάς ενδιαφέρει και θα θέλαμε πολύ να τη διαβάσουμε. Μπορεί οι πνευματικοί ταγοί του δήμου μας να αγνοούν το σημαντικό αυτό περιουσιακό στοιχείο για το δήμο μας, εμείς όμως το έχουμε προτάξει και οποιοδήποτε σχετικό στοιχείο υπάρχει, το χρειαζόμαστε.
Αν η κ. Γιαννούτσου ή οποιοσδήποτε άλλος έχει υπ’ όψη του άλλη ανάλυση, σχετική με το θέμα, θα παρακαλούσαμε να μας την κοινοποιήσει, γιατί μάς ενδιαφέρει και θα θέλαμε πολύ να τη διαβάσουμε. Μπορεί οι πνευματικοί ταγοί του δήμου μας να αγνοούν το σημαντικό αυτό περιουσιακό στοιχείο για το δήμο μας, εμείς όμως το έχουμε προτάξει και οποιοδήποτε σχετικό στοιχείο υπάρχει, το χρειαζόμαστε.
Ανδρέας Απ. Ζάρρος
1 σχόλιο:
Φίλε Ανδρέα , δεν γνωρίζω αν όντως είναι δήλωση του Αντώνη Κλαδούχου ή ελεύθερη μεταφορά της εφημερίδας . Στην πρώτη περίπτωση πάντως , περνάει ως ανέκδοτο του στυλ :
Συνελήφθησαν χθές το απόγευμα στον Πευκιά Ξυλοκάστρου 35 έντομα και οδηγούνται με την διαδικασία του αυτόφωρου σήμερα το πρωί στον εισαγγελέα όπου και θα τους επαγγελθεί η σοβαρή κατηγορία για "παρενόχληση πεύκων". Σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες και οι 35 συλληφθέντες θα αρνηθούν την κατηγορία και θα ισχυριστούν ότι απλά έκαναν τζόκινγκ...
Υ.Γ. Αχ τα καημμένα τα πευκάκια
Λάκης Γιαννιδάκης
Δημοσίευση σχολίου