Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2009

...και πρόστιμο!


«Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12/12 σε αίθουσα του κτιρίου Παπαστράτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σύσκεψη με θέμα τα διόδια. Στη σύσκεψη συμμετείχαν τα συντονιστικά όργανα της Πάτρας, της Βορείου Αττικής, της Θεσσαλονίκης, της Τραγάνας, της Πιερίας, του Βόλου, Αγρινίου, Άρτας, μέλη των επιτροπών "ΑΚΡΙΒΕΙΑ STOP" από όλη την Ελλάδα και από την Πανθεσσαλική συντονιστική STAGE.
Η συντονιστική αποφάσισε την πρώτη κοινή πανελλαδική κινητοποίηση και καλεί να ανοίξουμε την Κυριακή 20/12 και ώρα 12:00 το μεσημέρι όλα τα διόδια της χώρας. Επειδή πολύ καιρό τώρα το πρόβλημα δεν είναι μόνο των άλλων αλλά είναι και δικό μας. Καταγγέλλουμε το απαράδεκτο ξεπούλημα των εθνικών δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Αντιδρούμε στα πανάκριβα διόδια που καλούμαστε να πληρώσουμε για έργα που δεν έχουν γίνει ακόμα και που αμφιβάλουμε αν θα γίνουν.
Διαμαρτυρόμαστε γιατί τόσα χρόνια πληρώνουμε διόδια για μια εθνική οδό καρμανιόλα. Θλιβόμαστε για τα πάρα πολλά ατυχήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια που οφείλονται στην κακή ποιότητα του δρόμου, στις επικίνδυνες στροφές και στη μη ύπαρξη διαχωριστικού στις αντίθετες λωρίδες κατεύθυνσης. Αρνούμαστε να πληρώνουμε διόδια για έναν δρόμο που δεν πληροί καμία προδιαγραφή για να είναι Εθνική οδός. Απαιτούμε να καταργηθούν άμεσα όλα τα διόδια που πληρώνουμε.
Συντονίζουμε τον αγώνα μας με τον αγώνα άλλων περιοχών με το ίδιο πρόβλημα για ελεύθερους δρόμους χωρίς διόδια. Καλούμε όλους και όλες να συμμετάσχουν στον αγώνα μας. Ανοίγουμε τις μπάρες στα διόδια του Ζευγολατιού την Κυριακή 20/12 στις 12:00 το μεσημέρι».
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντε ρε παιδιά, να ξεκολίσουμε λίγο από τον καναπέ...
Αντε να δείξουμε ότι δεν ανεχόμαστε ότι γίνεται γύρω μας αδιαμαρτύρητα...
Αντε μπας και ξυπνήσουν και οι άλλοι...

ΠΕΛΛΗΝΑΙΑ είπε...

Πρέπει να αντιδράσουμε όλοι! Με ποιά λογική πρέπει να πληρώνουμε διόδια για μια φανταστική οδό, τύπου Matrix;
Γιατί δεν επεμβαίνει η Δικαιοσύνη; Ποιός υπέγραψε αυτή τη συμφωνία και γιατί δεν έχει συνέπειες; Κι αν όλα αυτά δεν είναι δυνατόν να γίνουν, γιατί δεν αλλάζουμε όνομα σαν χώρα και αντί για Ελλάδα να λεγόμαστε Μπανανία;

Eυ. Σπινθάκης είπε...

Ενώ είναι πλήρως κατανοητή η κινητοποίηση για την άρνηση καταβολής διοδίων που εξαπλώνεται στην χώρα, πιστεύω πως είναι λάθος να προωθούνται πρακτικές που απλώς διευκολύνουν την πρόσβαση των πολιτών στις αιτίες των προβλημάτων.
Η γενικευμένη άρνηση καταβολής των διοδίων απλώς θα έχει τις εξής συνέπειες:
• Θα αυξήσει την κίνηση σε ένα πολύ επικίνδυνο δρόμο Κόρινθος-Πάτρα και άρα τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.
• Θα αυξήσει την κατανάλωση των υγρών καυσίμων και άρα των αερίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή.

Αν λοιπόν στόχος μας είναι η προστασία της φύσης και η αποτροπή της κλιματικής αλλαγής μέσω της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τότε ό,τι αυξάνει την κατανάλωση πετρελαίου όπως η αυτοκίνηση, οξύνει το πρόβλημα. Δεν μπορώ να δω το καλό θα προκύψει για τον πλανήτη αλλά και την καθημερινότητά από την (αναγκαστική ενδεχομένως) αύξηση της αυτοκίνησης που οδηγούν αιτήματα όπως "όχι διόδια". Κίνημα εγώ εννοώ την συμμαχία ανθρώπων πάνω στην βελτίωση της καθημερινότητας. Δεν αρκεί η σύμπτωση ανθρώπων που θα διεκδικούν "άρνηση αποδοχής παρανόμων και αδικών μεθόδων είσπραξης χρημάτων". Νομίζω πως πρέπει ως κοινωνία να πάμε πλέον ένα βήμα παρακάτω. Να θίξουμε δηλαδή το ζήτημα της ποιότητας στην μετακίνηση, δηλ. "ασφάλεια, άνεση, μη ρύπανση". Αγώνας για τρένα λοιπόν, για τοπικό τραμ Κορινθίας, για ποδήλατα για ασφαλή κίνηση πεζών.
Η στόχευση πρέπει να είναι η ενίσχυση του σιδηρόδρομου. Σήμερα, με τις υψηλές τιμές των καυσίμων (και τη συμβολή τους στον πληθωρισμό), με τα ακριβά διόδια, τα τροχαία, τη ρύπανση και την κλιματική αλλαγή, η απλή λογική επιβάλλει επειγόντως στροφή στο σιδηρόδρομο. Παρά αυτή την αναγκαιότητα όμως, από τις προγραμματισμένες επενδύσεις, διασώζονται μόνο όσες αφορούν τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το τμήμα που δεν ενοχλεί τους ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου (αφού εκεί η πίτα είναι υπεραρκετή για όλους) και που προσφέρεται για μελλοντική ιδιωτικοποίηση.
Το υπόλοιπο δίκτυο προς Τρίπολη και Καλαμάτα, οδηγείται στην απαξίωση και το σταδιακό κλείσιμο, με ματαίωση επενδύσεων, περικοπές δρομολογίων, ακινητοποίηση συρμών από ελλείψεις βασικών εξαρτημάτων και σοβαρά κενά σε προσωπικό «πρώτης γραμμής», όπου κανονικές προσλήψεις έχουν να γίνουν από το 1984.
Η λύση λοιπόν δεν μπορεί να είναι η αυτοκίνηση, ούτε μέτρα που την ενισχύουν, αλλά ο σιδηρόδρομος. Ας διεκδικήσουμε επενδύσεις και έργα σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

Eυ. Σπινθάκης

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΘΕΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΨΕΥΤΟΔΙΛΛΗΜΑΤΑ
Αγώνας εναντίον των διοδίων ή υπέρ του τραίνου ;
Οι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια και την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων σε ιδιωτικές εταιρείες, δεν έρχονται καθόλου σε αντίθεση, με την ανάπτυξη άλλων μέσων μεταφοράς, όπως του τραίνου και δεν πρέπει οι οικολόγοι- πράσινοι να βάζουν τέτοια ψευτοδιλήμματα.
Αφορμή μου έδωσε το άρθρο του Ε. Σπινθάκη στο ecokorinthia.gr στις 19/12/2009, μια μόλις ημέρα μάλιστα πριν την πανελλαδική κινητοποίηση του αγώνα κατά των διοδίων.
Γράφει μεταξύ των άλλων :
«Η γενικευμένη άρνηση καταβολής των διοδίων απλώς θα έχει τις εξής συνέπειες:
• Θα αυξήσει την κίνηση σε ένα πολύ επικίνδυνο δρόμο Κόρινθος-Πάτρα και άρα τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.
• Θα αυξήσει την κατανάλωση των υγρών καυσίμων και άρα των αερίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή.
Δεν μπορώ να δω τι καλό θα προκύψει για τον πλανήτη αλλά και την καθημερινότητά από την (αναγκαστική ενδεχομένως) αύξηση της αυτοκίνησης που οδηγούν αιτήματα όπως “όχι διόδια”. Κίνημα εγώ εννοώ την συμμαχία ανθρώπων πάνω στην βελτίωση της καθημερινότητας. Νομίζω πως πρέπει ως κοινωνία να πάμε πλέον ένα βήμα παρακάτω. Να θίξουμε δηλαδή το ζήτημα της ποιότητας στην μετακίνηση, δηλ. “ασφάλεια, άνεση, μη ρύπανση”.
Η λύση λοιπόν δεν μπορεί να είναι η αυτοκίνηση, ούτε μέτρα που την ενισχύουν, αλλά ο σιδηρόδρομος. Ας διεκδικήσουμε επενδύσεις και έργα σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.»
Το άρθρο για να στηρίξει το δήθεν οικολογικό ψευτοδίλλημα καταφεύγει σε ανακρίβειες και παραπλανητικά άλματα, όπως :
1) Από πού προκύπτει ότι η άρνηση καταβολής διοδίων θα αυξήσει την κίνηση των αυτοκινήτων στις εθνικές οδούς και μαζί με αυτό τα αέρια που προκαλούν την κλιματική αλλαγή ;
Η αλήθεια είναι ότι λόγω της αύξησης των διοδίων δημιουργείται επιπλέον πρόβλημα αφού η κίνηση των οχημάτων αυξάνεται δραματικά στο υπόλοιπο υποβαθμισμένο δίκτυο των νομών ακριβώς για να μην πληρώσουν-παρακάμψουν τα διόδια με αποτέλεσμα κυκλοφοριακά προβλήματα, αύξηση ρύπων κλπ.
2) Από πού προκύπτει ότι ποιότητα στις μετακινήσεις δεν μπορούν ή δεν πρέπει να έχουν ή να διεκδικούν όσοι μετακινούνται με αυτοκίνητο ;
Η αλήθεια είναι ότι την ασφάλεια, την άνεση και την λιγότερη ρύπανση την εξασφαλίζει ένα σύγχρονο οδικό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο δρόμων που θα τηρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και μάλιστα χωρίς χαράτσι για να πας από την Κόρινθο στην Πάτρα.
3) Από πού προκύπτει ότι όσοι μετακινούνται με αυτοκίνητο και δεν θέλουν τα διόδια και την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων είναι κατά τις ανάπτυξης και άλλων μέσων μεταφοράς όπως του τρένου και όχι μόνον ;
Η αλήθεια είναι ότι τα τρένα και το σιδηροδρομικό δίκτυο θέλουν εκσυγχρονισμό, επέκταση και επαναχάραξη του δικτύου σε ορισμένες περιπτώσεις για να μην περνούν μέσα από τις πόλεις και τις κόβουν στα δύο και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επέκταση του προαστιακού (θετικότατο έργο) που έφτασε μέχρι το Κιάτο έφερε πάρα πολύ μικρή μείωση της μετακίνησης με το αυτοκίνητο.

Επιπλέον δεν βρίσκει να πει τίποτα ο συντάκτης του άρθρου
• για την σκανδαλώδη εκχώρηση των δημόσιων δρόμων σε ιδιώτες που μαζί ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ;
• για τις αποικιακές συμβάσεις που επιτρέπουν σε ιδιωτικές εταιρείες να τοποθετούν διόδια μετωπικά και πλευρικά, όπου και όσα θέλουν, καθώς και να αυξάνουν κάθε χρόνο τις τιμές των διοδίων ;
• για τις ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων για την άθλια κατάσταση των εθνικών και επαρχιακών οδών που οδηγούν σε εκατοντάδες θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα ;
• για το ΑΙΤΗΜΑ δρόμοι ελεύθεροι για όλους ;
Μακάρι να υπάρξουν και άλλα τέτοια κινήματα για μεγάλα, μικρά ή τοπικά προβλήματα που θα ενώνουν ανθρώπους, θα τους σηκώνουν από τον καναπέ και θα τους κάνουν ενεργούς πολίτες.

Λεωνίδας Φωτιάδης