Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

ΤΡΙΟΔΙΑ*...

*Παλιά που μας ζήταγαν να πληρώνουμε 2 ευρώ και κάτι, τα έλεγαν διόδια. Τώρα που ζητάνε τρία και κάτι λέγονται τριόδια.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της κοινής δράσης πολιτών από την Πελοπόννησο για την κινητοποίηση της ερχόμενης Κυριακής.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η μετακίνηση έχει γίνει πολυτέλεια. Στα ύψη η βενζίνη, τα τέλη κυκλοφορίας, τα διόδια. Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Δεν πωλούνται, δεν παραχωρούνται.
Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει τη γενική εκποίηση/ιδιωτικοποίηση δημόσιου πλούτου και υποδομών. Αντί να προστατεύει τα κέρδη των επιχειρηματιών να υλοποιήσει τα αιτήματα των χιλιάδων πολιτών που έχουν δημιουργήσει το κίνημα κατά των διοδίων.
Ζητάμε κατάργηση των ληστρικών και αποικιακών συμβάσεων παραχώρησης των Εθνικών Οδών. Κατάργηση των διοδίων.
Αρνούμαστε να δώσουμε στον κ. Μπόμπολα 900 εκ. ευρώ (τόσα είναι τα χρήματα που αναμένει να εισπράξει από τα διόδια) και πολλά ακόμα εκατομμύρια ως κέρδη του.
Να σπάσει το μονοπώλιο της μετακίνησης μέσω της Εθνικής Οδού με την άμεση επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου και τη στήριξή του σαν το πλέον οικονομικό, οικολογικό, κοινωνικό μέσο μετακίνησης.
Βελτίωση των επαρχιακών οδικών δικτύων.
Την Κυριακή 6 Φλεβάρη 3:00 το απόγευμα ανοίγουμε τα διόδια του Ισθμού . Συμμετέχουμε στην Πανελλαδική κινητοποίηση του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων.

ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ
κίνηση συντονισμού πολιτών Πελοποννήσου
kdrasi@gmail.com

9 σχόλια:

Γιώργος είπε...

Δεν συμφωνώ με το κίνημα "Δεν πληρώνω". 6 στους 10 ελευθεροεπαγγελματίες δεν πληρώνουν φόρους και το Κράτος όντας χρεωκοπημένο πού βρίσκει χρήματα; Οι σοσιαλιστές έδιωξαν κάθε Ελληνική εταιρεία που ήταν υγιής, οι συνδικαλιστές έδιωξαν μερικές ξένες, τα κλείσαμε όλα και μείναμε να δουλεύουμε όλοι με το Κράτος που δεν πληρώνει κανείς. Ακόμη και αυτοί που λένε ότι δεν δουλεύουν στο Κράτος, από αυτό περιμένουν να ζήσουν. Όλοι περιμένουμε από το Κράτος και αυτό χρεωκόπισε βέβαια. Και όμως αρκετός κόσμος δεν θέλει να πληρώνει διόδια, νοσοκομεία, Πανεπιστήμια, βιβλία, μετρό και ό,τι θέλει κανείς να φανταστεί. Το Κράτος δεν έχει γιατί φόροι δεν πληρώνονται, τα νοσοκομεία είναι αχούρια, τα πανεπιστήμια το ίδιο με συνεχείς καταλήψεις μήπως παρ' ελπίδα σκεφτεί κάποιος να κάνει μάθημα, γενικά πιστεύω ότι πολύ πριν την οικονομική χρεωκοπία που ήρθε, είχε έρθει η πνευματική μας χρεωκοπία.Η τελευταία είναι πολύ πιο σοβαρή, γιατί αν είμαστε υγιείς πνευματικά ως λαός, θα είχαμε αποφύγει πολλά δεινά. Ειλικρινά δεν ξέρω πώς θα αντιστρέψουμε αυτή τη μαυρίλα. Χρειάζεται να βοηθήσουμε το Κράτος να σταθεί στα πόδια του και σίγουρα το κίνημα "Δεν πληρώνω" δεν βοηθά. Αν πληρώναμε όλοι δεν νομίζω ότι θα αύξαναν τα διόδια. Αν στο μετρό οι μισοί πλήρωναν δεν θα είχαμε αύξηση εισιτηρίου. Δεν μπορεί το Κράτος να είναι η αγελάδα που την αρμέγουν όλοι χωρίς να της δίνουν τροφή κιόλας. Το παραμύθι αυτό δεν στέκει πια ούτε στα μικρά παιδιά. Κλείσαμε υγιείς Ελληνικές εταιρείες (Ιζόλα, τσιμέντα Ηρακλής, κλπ) για να θυσαυρίσουν οι διορισμένοι παρατρεχάμενοι-τρωκτικά του Δημοσίου στη δεκαετία του '80, οι συνδικαλιστές έδιωξαν τις υπόλοιπες (Pirelli, κλπ) που τόλμησαν να μείνουν, έ δεν γίνεται να υπάρχουμε χωρίς να παράγουμε τίποτα, ούτε τα μαθηματικά ούτε τα απλά οικονομικά στηρίζουν τέτοιες απόψεις. Πιστεύω ότι πιο επικίνδυνη από την οικονομική χρεωκοπία είναι η πνευματική μας που έχει έρθει από την εποχή της μεταπολίτευσης. Καταλήψεις στα Πανεπιστήμια, άσυλο σε περίοδο Δημοκρατίας, έχουν σπρώξει το καλύτερο από αυτά στο #600 στην παγκόσμια κατάταξη...Νοσοκομεία άντρο σε φακελάκια και κάθε λογής λαμόγια, θεωρώ ότι 5ευρώ είσοδος είναι μιά αρχή για την καταπολέμιση της διαφθοράς, θα μπορούσαν να αρχίσουν τα ιδρύματα αυτά να στέκονται στα πόδια τους με μιά χρηστή διοίκηση. Ανοίχτηκα λίγο, αλλά η άποψή μου είναι να βοηθήσουμε το Κράτος. Δεν θέλεις να πληρώσεις υψηλά διόδια; Μήν χρησιμοποιείς το δρόμο, αυτό κάνω εγώ με την Αττική οδό. Μήν χρησιμοποιείς τη γέφυρα στο Ρίο. Μήν βάζεις βενζίνη στο Ξυλόκαστρο (έχετε δει σε πολλές πόλεις το 1.65ευρώ του Ξυλοκάστρου; Στην Αθήνα τη βρίσκεις 1.53, δεν βλέπω να λέτε τίποτα γι΄αυτό τόσα χρόνια...). Πήγαινε σε καφενεία που στοιχίζει λιγότερο ο καφές. Έτσι κάνει ο κόσμος, σαμποτάρει πράγματα που στοιχίζουν ακριβά, δεν παραβαίνει το νόμο. Άποψή μου είναι να αλλάξουμε μυαλά για να πολεμήσουμε την κρίση. Ανυπακοή σε κάποιον που είναι στην Εντατική, δεν ξέρω αλλά μπορεί να βοηθήσει;

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΣ ο Γιώργος!!!
και εγω μαζι σου!!!
Η ΑΝΟΜΙΑ δεν ειναι λυση!!!

Αλλά δυστυχώς μαζί με τη χώρα χρεωκόπησε και το φιλότιμο και οι αξίες μας!!!

Η Λαμογιά έγινε προτέρημα και η Αλήθεια αδυναμία!!!

Armonistas είπε...

Γιώργο γενικεύσεις και τσουβαλιάσματα με σωστές παρατηρήσεις και παθογένειες του Ελλάντα. Τι φταίει ο αγρότης από τη Φθιώτιδα για όλα αυτά και πληρώνει 6-8 φορές την ημέρα διόδια για να πάει στη δουλειά του και τα παιδιά του στο φροντιστήριο; Το ότι τα νοσοκομεία είναι αχούρια θα το λύσει το 5ευρο του συνταξιούχου του ΟΓΑ και όχι η καταπολέμηση της διαφθοράς και της σπατάλης πόρων, φόρων κλπ κλπ;
Όσο για το δρόμο, ας φτιάξουν τον παράλληλο δρόμο που είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες και βλέπουμε.
Ανώνυμε, την ανομία, τη λαμογιά και την απώλεια αξιών τις βλέπεις στην άρνηση πληρωμής διοδίων και όχι στα όσα έχουν κάνει οι κυβερνήσεις των τελευταίων 4 δεκαετιών; Θα μου δανείσεις τα γυαλιά σου;

Γιώργος είπε...

Ανδρέα,
Η Στυλίδα είναι η εξαίρεση, αλλά και εκεί η εταιρεία έδωσε ελεύθερες κάρτες. Ο Mayor Γκλέτσος τζάμπα θέατρο έπαιξε. Το νοσοκομείο δεν έχει πόρους από το Ελληνικό Κράτος, μοιραία πέφτουν οι τοίχοι του γιατί δεν υπάρχει φράγκο. Και 10 ευρώ να έβαζαν, καλό θα ήταν, είναι ακριβό τίμημα δυό καφέδες; Ο ίδιος αγρότης θα δώσει πολλά παραπάνω αύριο στον Μάκη στα Ροζενά...Παράλληλο δρόμο δεν νομίζω ότι υποχρεούνται να φτιάξουν οι εταιρείες. Το θέμα είναι ότι η ιστορία απέδειξε ότι η Κρατική οικονομία δεν περπατάει. Δεν έχουμε δοκιμάσει και την ελευθερη αγορά στη χώρα μας πάντως. Η βενζίνη της πόλης μας είναι ένα παράδειγμα. Ποιά ελευθερη αγορά, όταν συνεννοούνται για την τιμή; Πώς θα πέσουν οι τιμές των προϊόντων που αγοράζουμε με Κρατική οικονομία που έχουμε; Και στην Κούβα ακόμα το πήραν χαμπάρι.

Ανώνυμος είπε...

Αυτοί οι δυό χουντοπαραφονίστας γνήσια τέκνα του Μπόμπολα και του Λάτση....να προσληφθούν για τις υπηρεσίες τους στο ΣΔΟΕ...
Αντε......... πρασινοχουντικοί!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ είπε...

για την κατασκευή του δρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,8 δισ € χωρίς ΦΠΑ τα οποία θα προέρθουν: 550 εκ € (29%) από επιδότηση του Ελληνικού δημοσίου, 200 εκ € (11%) από συμμετοχή των μετόχων, 204 εκ € (11%) από τραπεζικά δάνεια και 936 εκ € (το 50%) από τα έσοδα από τα διόδια. Πρώτη ερώτηση: σύμφωνα με τα παραπάνω αφού το 80% της χρηματοδότησης προέρχεται είτε από κρατικούς πόρους είτε από εμάς τότε γιατί επιλέχθηκε η διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης; φυσικά και θα μπορούσε να γίνει δημόσιο έργο. Δεύτερη ερώτηση: με πια λογική ο εργολάβος παίρνει τώρα χρήματα για εργασίες που θα εκτελέσει; Αυτό παραβαίνει τον νόμο (να και άλλος ένας παραβάτης του νόμου τον οποίο δεν βλέπουμε). Τρίτη ερώτηση. Υπάρχουν τμηματικές προθεσμίες για το έργο; Έχουν τηρηθεί; Προβλέπουν ποινικές ρήτρες για την μη τήρηση τους; Πως ο εργολάβος ενώ υποτίθεται ότι βιάζεται να τελειώσει το έργο ταυτόχρονα προβαίνει σε απολύσεις προσωπικού;
Παράδειγμα Αττικής οδού: «ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης» (έτσι τον διαφημίζουν) κόστισε 3,23 δις € με αρχικό προϋπολογισμό 1,34 δις € (σχεδόν τριπλασιασμός!!). Δηλαδή κόστισε 50 εκ € το χιλιόμετρο όταν μια παραδεκτή τιμή για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη είναι 3 εκ €!! στην Ευρώπη μια συνηθισμένη τιμή για κατασκευή μετρό είναι 45 εκ € ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή η Αττική οδός κόστισε πάνω από την κατασκευή μετρό ή θα μπορούσε να είχε γίνει όλη υπόγεια. Στην περίπτωση μας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα δηλαδή, η κατασκευή έρχεται στην τιμή 6 εκ € το χιλιόμετρο δηλαδή απλώς διπλάσια (μας κάναν σκόντο αυτή την φορά).
Αυτή την στιγμή που μιλάμε η Αττική οδός θα έπρεπε να είχε αποδοθεί στο κράτος ( και η γέφυρα Ριου Αντιρρίου όπως είχε γράψει ο Αντρέας πιο παλιά). Ο λόγος είναι ότι η σύμβαση που έχει υπογραφεί προβλέπει κάποιες διελεύσεις ανά χρονιά οι οποίες έχουν ξεπεραστεί κατά πολύ
Είναι αστείο πραγματικά να αναρωτιόμαστε που πήγαν τα λεφτά και φαλίρισε το κράτος. Και είναι αστείο να κατηγορούμε τους πάντες – όπως τώρα κάνει ο Ρέπας με τους «τζαμπατζήδες» – εκτός από αυτούς που πραγματικά τα έφαγαν. Και τα παραδείγματα που ανέφερα είναι μόνο δυο και αφορούν μόνο τον κατασκευαστικό τομέα. Τι έχει γίνει με το υπουργείο άμυνας και τις προμήθειες; Τι έχει γίνει με την ΖΗΜΕΝΣ και τον ΟΤΕ; Με τον Κόκαλη; Με το Σι Φορ Αι; με τους ολυμπιακούς αγώνες;
Τέλος: η πλήρως ελεύθερη οικονομία οδηγείτε σε ολιγοπώλιο αναγκαστικά.

Βασίλης είπε...

@Γιώργο

Λές "Χρειάζεται να βοηθήσουμε το Κράτος να σταθεί στα πόδια του και σίγουρα το κίνημα "Δεν πληρώνω" δεν βοηθά."

Το κράτος μπορούσε μια χαρά να σταθεί στα πόδια του στο θέμα των διοδίων, αρκεί να μην υπέγραφε τις σκανδαλώδεις, αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμβάσεις με τις ανάδοχες εταιρείες.

Λές "Αν πληρώναμε όλοι δεν νομίζω ότι θα αύξαναν τα διόδια."

Ακυρο. Για πολλά, πολλά χρόνια που μπορώ να θυμάμαι, ΟΛΟΙ πλήρωναν. Ουδέποτε αυτό εμπόδισε την αύξηση των διοδίων. Να μην σχολιάσουμε δε το γεγονός οτι από τη στιγμή που ανέλαβαν τις εθνικές οδούς οι εταιρείες, "πέφτουν οι αυξήσεις σαν το χαλάζι῾". Και μάλιστα σε περίοδο κρίσης...

@Αποστόλη,

Ρωτάς: "με πoια λογική ο εργολάβος παίρνει τώρα χρήματα για εργασίες που θα εκτελέσει;"

Ετσι είναι: καταπίνουμε την κάμηλο και διυλίζουμε τον κώνωπα. Αυτοί που κόπτονται για την "ελεύθερη οικονομία" και την "ιδιωτική πρωτοβουλία" φαίνεται πως τις εννοούν μόνον υπό την στοργική φροντίδα του κράτους (της αγελάδας, ντέ - που ορισμένοι την αρμέγουν καλύτερα) που τους επιτρέπει να αναλάβουν την υλοποίηση και εκμετάλλευση έργου για το οποίο δεν διαθέτουν τα κεφάλαια. Τζάμπα μαγκιά και γιαλαντζί καπιταλισμός, δηλαδή. Τι να πείς. Οπως είπε κι ο Αντρέας σε άλλη ανάρτηση, κάτι βάζουν στο ποτό μας!

Στο μεταξύ, και για να μην υπάρχουν αμφιβολίες για το ρόλο του κράτους στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, να και οι πρώτες κινήσεις:

Κυβερνητική πρωτοβουλία για όσους δεν πληρώνουν διόδια ή εισιτήρια προανήγγειλε ο Δ.Ρέππας

Πάταξη των «τζαμπατζήδων» σε συγκοινωνίες και διόδια προαναγγέλλει η κυβέρνηση

Δίωξη σε βάρος εννέα ατόμων για κινητοποιήσεις στα διόδια Αφιδνών

Αν η κυβέρνηση επεδείκνυε την ίδια σπουδή και προθυμία να πατάξει τις παρανομίες των μεγαλοεργολάβων που αναφέρει π.χ. ο Αποστόλης, να δείς πως θα λυνόταν το πρόβλημα...

Να ξυπνάμε σιγά-σιγά πατριώτες. :)

Γιώργος είπε...

Εδώ στην Αθήνα διάφοροι βάζουν σιλικόνη στα ακυρωτικά μηχανήματα για να μήν χτυπά ο κόσμος εισιτήριο, οι μπάρες ανοίγουν στα διόδια για να μήν πληρώνεται το αντίτιμο. Αυτά για μένα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις, αφού δεν έχουν έσοδα τα μέσα κινδυνεύει η δουλειά όσων εργάζονται εκεί, έργα δεν μπορούν να γίνουν εξ αιτίας μή πληρωμής διοδίων και έρχεται το ΚΚΕ και λέει να κυκλοφορεί τζάμπα ο κόσμος στα ΜΜΜ! Άρα το "δεν πληρώνω" δεν ισχύει μόνο στα διόδια. Είναι μέρος του πολέμου μερίδας Ελλήνων πολιτών εναντίον του Κράτους. Μειοψηφίες δημιουργούν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Κράτους. Πας στο Πανεπιστήμιο και το έχουν καταλάβει οι Εαακίτες, πάς στη Νομική την έχουν καταλάβει οι μετανάστες και μόνον αυτοί που έπρεπε να χρησιμοποιουν το Πανεπιστήμιο δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν εκεί. Άποψή μου είναι, ότι μόνο στην Ελλάδα πολλοί πολίτες είναι εναντίον του Κράτους. Στην Αθήνα δεν μπορείς να πας στη δουλειά σου με αυτοκίνητο, γιατί κάποια μειοψηφία των 100 ατόμων, κάθε μέρα, μα κάθε μέρα κάνει διαδήλωση. Το Κράτος δεν μπορεί να λειτουργήσει με γενικευμένη αστάθεια. Δεν μπορεί επί καθημερινής βάσης σε ένα σοβαρό κράτος να γίνονται απεργίες και διαδηλώσεις. Πιστεύω ότι πυροβολούμε εδώ, ό,τι μένει όρθιο, μένει ας πούμε ο τουρισμός το καλοκαίρι, το ΠΑΜΕ στέκεται στους καταπέλτες για να κάνει τη ζημιά, μένουν τα ναυπηγεία ανοιχτά, οι συνδικάλες θα διώξουν κάθε ενδιαφερόμενο να τα αγοράσει "γιατί θα μας πιει το αίμα", ε δεν υπάρχει κάτι που να λειτουργεί και αν βρεθεί κάτι τέτοιο θα το πυροβολήσουμε. Η ηρεμία είναι άγνωστη λέξη στη χώρα. Προχθές μία από τις εταιρείες που ασχολούνται με το δρόμο Κορίνθου-Πατρών η Vinci απέλυσε 40 άτομα γιατί έχουν σταματήσει οι εργασίες. Χρεοκοπήσαμε Κύριοι...

Βασίλης είπε...

σχόλιο κατά πολύ καθυστερημένο αλλά...

@Γιώργο,

μιλάς για "πόλεμο μερίδας Ελλήνων πολιτών εναντίον του Κράτους".

Υποθέτω οτι τον πόλεμο του Κράτους εναντίον της μεγαλύτερης μερίδας των Ελλήνων πολιτών ΔΕΝ τον βλέπεις ή (θεωρείς οτι) δεν σε αφορά...