Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011

Κοινωνικός σιδηρόδρομος...

Κοινωνικός σιδηρόδρομος

Οποιος έχει ταξιδέψει με τραίνο, έχει όντως ταξιδέψει! Διότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού παιδαγωγείται, απολαμβάνει τη βραδύτητα, τη συνύπαρξη, το περιβάλλον, άλλως μυείται στην ομορφιά και την επικοινωνία, στα μέγιστα των ανθρώπων δηλαδή. Αυτά, όμως, μάλλον είναι ψιλά γράμματα για τους φωστήρες του υπουργείου Μεταφορών. Ενώ παγκοσμίως ο σιδηρόδρομος αναδεικνύεται κορυφαίο μεταφορικό μέσο, στην Ελλάδα απαξιώνεται με ευθύνη του κράτους, παρακαλώ. Ενώ παντού κατασκευάζονται νέες σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές τραίνων μεγάλης ταχύτητας, καθώς και αστικών και προαστιακών σιδηροδρόμων και τραμ και βελτιώνονται και ανακαινίζονται οι υπάρχουσες περιφερειακές γραμμές, η ελληνική κυβέρνηση καταργεί τον σιδηρόδρομο, διατηρώντας για τα προσχήματα μόνο τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη!
Πρόκειται για εθνικό έγκλημα, λένε οι φίλοι του σιδηροδρόμου. Με πρόσχημα το έλλειμμα του ΟΣΕ, η κυβέρνηση τιμωρεί την κοινωνία, στερώντας απ' αυτήν το κοινωνικό αγαθό της μετακίνησής της με τραίνο. Ομως τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρωτίστως πολιτικά και κατόπιν οικονομικά. Δεν αφορούν τον οργανισμό, αλλά το ίδιο το κράτος, που με την πολιτική του, τις τελευταίες δεκαετίες, ευνόησε το αυτοκίνητο και το εργολαβικό λόμπι, δείχνοντας χαρακτηριστική ασυνέπεια στις υποχρεώσεις χρηματοδότησης που είχε προς τον ΟΣΕ. Με την πρακτική αυτή ο «τζαμπατζής» Ρέππας οδηγεί σε συγκοινωνιακή απομόνωση και στα δόντια των οδικών μονοπωλίων μεγάλες περιοχές και χιλιάδες κατοίκους της χώρας.
Φαίνεται να μην ενδιαφέρεται ο κύριος υπουργός για τα οφέλη που προκύπτουν από τον σιδηρόδρομο: μεταφορές αγαθών και ανθρώπων με χαμηλό κόστος· βελτίωση συνθηκών διάθεσης της αγροτικής παραγωγής· βελτίωση επίσης συνθηκών ήπιας τουριστικής αξιοποίησης της απείρου φυσικού κάλλους ελληνικής περιφέρειας. Ξεχνά επίσης, ή δεν θέλησε ποτέ του να μάθει, ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί πολύτιμη εναλλακτική διέξοδο απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα άπειρα διόδια και, βεβαίως, τα μειωμένα εισοδήματα. Επιπλέον δεν καταλαβαίνει ότι το τραίνο παρέχει ασφάλεια στον ταξιδιώτη, άνεση, ταχύτητα, ευχάριστο και ξεκούραστο ταξίδι, ευνοεί τον εκκοινωνισμό (γνωριμίες κ.λπ.), ενώ διατρέχει τόσο όμορφες φυσικές περιοχές και, τέλος, είναι το λιγότερο ευάλωτο σε άσχημες καιρικές συνθήκες.
Οπως έγραψε ο Κωστής Παλαμάς «ο σιδηρόδρομος όχι μόνο δεν πλήγωσε τη φύση, αλλά βρέθηκε σαν ένα στοιχείο ομορφιάς στον όμορφο κόσμο της...». Ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Νάθενας τονίζει: «Ο σιδηρόδρομος, ως κοινωνικό αγαθό, είναι ο πυλώνας της βιώσιμης κινητικότητας... ευκαιρία για ήπια και οργανωμένη πολεοδομική - χωροταξική - κοινωνική και οικονομική περιφερειακή ανάπτυξη και αποκέντρωση», καλεί δε τις αιρετές αρχές των Περιφερειών να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ώστε να μη συρρικνωθεί (αφανισθεί) το οικολογικότερο και ομορφότερο μέσο μαζικής συγκοινωνίας. Είναι ενθαρρυντικό ότι ακόμη υπάρχουν ενεργοί πολίτες, που αντιστέκονται στην κυβερνητική αυθαιρεσία. Στις 25 Φεβρουαρίου η Πρωτοβουλία για την Κοινωνική Υπεράσπιση του Σιδηροδρόμου (Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμων Αθηνών, Μεσσηνίας, Τρικάλων, Δυτ. Στερεάς, Φλώρινας) διοργάνωσε μια εξαιρετικά χρήσιμη συζήτηση, στο τέλος της οποίας αποφασίστηκε το εξής:
Στις αρχές Απριλίου, και αφού πριν συγκροτήθηκε Πανελλαδικό Δίκτυο, θα διοργανωθεί εβδομάδα κοινωνικής υπεράσπισης του σιδηροδρόμου, με στόχο την αποτροπή διάλυσης και πώλησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, καθώς και τη διατήρηση ή επέκτασή του ως αδιαπραγμάτευτου κοινωνικού αγαθού. Αυτό θα γίνει και σε όλη την Ελλάδα! Υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν σ' αυτούς που αποφασίζουν με την κοινωνία απούσα απ' όλα αυτά που την αφορούν. Αποφασίζουν λέγοντας, εννοούμε ότι ικανοποιούν τα αιτήματα των οικονομικών, κεφαλαιοκρατικών οργανώσεων-αφεντικών τους. Τα μέσα μεταφοράς στα χέρια της κοινωνίας, όπως λέει η Πρωτοβουλία για την Κοινωνική Υπεράσπιση του Σιδηδροδρόμου...

1 σχόλιο:

λ,ψ. είπε...

H “ανάπτυξη’ στην χώρα μας στηρίχθηκε ουσιαστικά στην οικοδομή και την εκτεταμένη, αλόγιστη και υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου.
Και τα δύο κατέστρεψαν τις πόλεις μας, στερώντας κάθε γραφικότητα από αυτές και υποβιβάζοντας την ποιότητα ζωής.
Γι αυτό λυσσάνε για το νομοσχέδιο της Μπιρμπίλη σχετικά με την εκτός σχεδίου δόμηση, - ελληνική πατέντα- και την πυροβολούν από παντού.

Επίσης, τα αυτοκίνητα γέμισαν νεκρούς και ανάπηρους την Ελλάδα, απόρροια ενός άθλιου οδικού δικτύου.

Στρεβλή ανάπτυξη που τώρα φαίνετε.
Και βέβαια στην χώρα μας δεν κατασκευάζετε ούτε βίδα από τα χιλιάδες ΙΧ. Που κυκλοφορούν. Τα αρμέγει όμως το κράτος και το υπόλοιπο κύκλωμα, πρατήρια, αντιπροσωπίες κλπ κλπ

.
Παράλληλα ενώ οι Κινέζοι έχουν τραίνα που τρέχουν με 300,
Οι Ελβετοί με τους Ιταλούς τρύπησαν τις Άλπεις, σκάβοντας 17 χρόνια για να μην τις μολύνουν τα αυτοκίνητα, οι Γάλλοι με τους Άγγλους επικοινωνούν κάτω από την Μάγχη με τραίνο κλπ κλπ εδώ,
ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ ο σιδηρόδρομος αφού φρόντισαν ΝΔ ,ΠΑΣΟΚ, συνδικαλιστές και άλλοι να τον απαξιώσουν και να τον λεηλατήσουν.
Αντί να τον ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ σωστά, ώστε να αναπτυχθεί, και να αξιοποιηθεί όπως γίνεται σε ολόκληρο τον κόσμο, τον διαλύουν!
Από κοντά και οι διάφοροι δημοτικοί ανεγκέφαλοι που θέλουν τις γραμμές να τις κάνουν αυτοκινητόδρομους, ενώ ξέρουν ότι σε λίγα χρόνια θα κορεσθούν και αυτοί!
Ο σιδηρόδρομος είναι το ΜΕΛΛΟΝ για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και πρέπει να σωθεί πάση θυσία!
Η παλαιά γραμμή πρέπει να ενώσει τα παράλια του Κορινθιακού με τοπικό τραίνο που θα διευκολύνει την ζωή και την βιώσιμη ανάπτυξη των κατοίκων.
H μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής σε δρόμο, θα είναι η ταφόπλακα που θα σκεπάση τις κακοποιημένες πόλεις μας.