Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2011

ΕΚΚΛΗΣΙΑ: «ΠΩΛΕΙΤΑΙ», του Γιώργου Γκίνη...


ΕΚΚΛΗΣΙΑ: «ΠΩΛΕΙΤΑΙ»

Ιστορικά τεκμηριωμένη η μεγάλη προσφορά της εκκλησίας στους «Αγώνες του Έθνους».
Αμφισβητήσιμος από πολλούς ο σκοπός και οι στόχοι της στο ζήτημα της «Εκκλησιαστικής Περιουσίας».
Επί αιώνων τώρα γνωστή η ΠΑΡΟΥΣΙΑ της ΄΄Πάλε ποτέ διαλαμψούσης Επισκοπής Ζεμενού΄΄.
Ακόμα και σήμερα «ΤΙΜΗΤΙΚΑ» αναφέρεται στον τίτλο της Μητροπόλεώς μας.

Νεοχειροτονηθείς και συγχωριανός ο ιερέας του χωριού μας Πατήρ Θεοφάνης Σ. Αϊβαλιώτης, σε νεαρά ηλικία. Οφείλει να γνωρίζει την «ΙΣΤΟΡΙΑ» της ενορίας που υπηρετεί τους τελευταίους 10 περίπου μήνες. Ιστορία που ΤΙΜΗΣΑΝ με την Διακονία τους στο βαθμό που ο καθένας μπορούσε, οι Ιερείς που διαδέχτηκε. Πάσχισαν να διαφυλάξουν τα «καλώς εννοούμενα συμφέροντα» της Ενορίας μας.

Είναι γνωστή στους συντοπίτες μας, η αδιαμφισβήτητη ύπαρξη της «Εκκλησιαστικής Περιουσίας», στην περιοχή του Ιερού Ναού της Μεταμορφώσεως Του Σωτήρος αλλά και σε άλλα σημεία της περιφέρειάς μας. Περιουσία, που μέχρι και σήμερα όπως είναι γνωστό στους Ζεμενίτες, δεν έχει ποτέ «ΕΠΙΣΗΜΑ» εκποιηθεί  σε κανέναν, πλην της παραχώρησης μικρού τμήματος μισού στρέμματος σε Ιδιώτη άπορο και πρόσφυγα αρχές της δεκαετίας του 1950, για να μπορέσει να κατασκευάσει οικία και να εγκατασταθεί, μιας και δεν είχε κανένα περιουσιακό στοιχείο στο χωριό μας, με τον όρο «εγγράφως» πως δεν θα μπορούσε ποτέ να το πωλήσει.

Είναι επίσης γνωστή στους συγχωριανούς μου και όχι μόνο, η προσφυγή ενώπιον της Δικαιοσύνης, που έχει γίνει από προηγούμενο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο, εναντίον επίδοξου «ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΗ» Εκκλησιαστικής περιουσίας έκτασης 4 στρεμμάτων στο πρώην Δημοτικό Σχολείο του χωριού, προσφυγή η οποία εκδικάζεται την 18η Ιανουαρίου 2012.
Ας έρθουμε λοιπόν στο σήμερα. Εύλογα ερωτήματα γεννώνται για «ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ» που οδηγούν τον Ιερέα και τo Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του οποίου Προεδρεύει, ώστε να ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ «ΕΚΠΟΙΗΣΗ» τμήματος της Εκκλησιαστικής Περιουσίας, γεγονός που ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί στα Ιστορικά Χρονικά της Ενορίας μας.
Πατέρα Θεοφάνη κυρίες και κύριοι Εκκλησιαστικοί Σύμβουλοι:

H απόφασή σας αυτή μήπως έχει να κάνει με το ότι το συγκεκριμένο Αγροτεμάχιο – τμήμα της Εκκλησιαστικής Περιουσίας, γειτνιάζει με το αγροτεμάχιο που λίγες εβδομάδες πριν διαμόρφωσε και όργωσε συγχωριανός μας με σκοπό την αξιοποίησή του;
  O συγκεκριμένος συγχωριανός μας, μήπως από πριν αποφασίσετε την συγκεκριμένη «ΕΚΠΟΙΗΣΗ», εντέχνως είχε διαρρεύσει στην τοπική κοινωνία ότι θα αγοράσει «…και το χωράφι της Εκκλησίας»;
O συγκεκριμένος συγχωριανός μας, μήπως «ΤΥΓΧΑΝΕΙ» να είναι και ΚΟΥΜΠΑΡΟΣ με τον Ιερέα μας;
O συγκεκριμένος συγχωριανός μας, μήπως είναι ήδη ο ΠΛΕΙΟΔΟΤΗΣ του κατά τα άλλα ΄΄ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ΄΄;

Πατέρα Θεοφάνη, κυρίες και κύριοι Εκκλησιαστικοί Σύμβουλοι, σκοπεύετε να ΕΚΠΟΙΗΣΕΤΕ και άλλα ακίνητα της Εκκλησιαστικής Περιουσίας (Αγροτεμάχια);
Πατέρα Θεοφάνη, κυρίες και κύριοι Εκκλησιαστικοί Σύμβουλοι, μπορείτε να ενημερώσετε τους ενορίτες – συγχωριανούς μας ποια θα είναι η ΘΕΣΗ και η ΣΤΑΣΗ ΣΑΣ στη Δίκη της 18ης Ιανουαρίου 2012 για την προσπάθεια ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗΣ Εκκλησιαστικής Περιουσίας;

Πατέρα Θεοφάνη, κυρίες και κύριοι Εκκλησιαστικοί Σύμβουλοι,
«Η γυναίκα του Καίσαρα δεν φτάνει μόνο να είναι αλλά και να ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΙΜΙΑ».

                                                                  Ζεμενό 15 Νοεμβρίου 2011
                                                                          Γιώργος Θ. Γκίνης      

Υ.Γ.
1) Η Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους γνωρίζει το Ζήτημα; τι άποψη έχει;
2) Η αναλυτική προκήρυξη της δημοπρασίας, γιατί δίνατε να γνωστοποιηθεί μόνο μέσω κινητού τηλεφώνου και όχι δημοσίως;
3) Έχουν τηρηθεί όλες οι Νόμιμες Διαδικασίες για την ΕΚΠΟΙΗΣΗ;

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

΄΄ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΛΗΨΗ΄΄

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ Η ΄΄ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ΄΄»


Κατά καιρούς «μας βρίσκει το κακό» όπως τόσο εύστοχα σχολιάζει ο απλός λαός. Το «κακό» κάποιες φορές προκαλείτε από φυσικά αίτια και κάποιες από ανθρώπινη υπαιτιότητα. Είναι άλλο πράγμα ΄΄τα στοιχεία της φύσης΄΄, π.χ. η πυρκαγιά του 2000, κι άλλο πράγμα το ΄΄στοιχειό΄΄, το «κακό» που προκαλεί η ανθρώπινη φύση, ο ανθρώπινος παράγοντας.
Ο προβληματισμός αυτός δεν περιορίζετε στο φυσικό αυτουργό αλλά επεκτείνετε και στον ηθικό αυτουργό, π.χ. η καταστροφή του τοπίου το 1998 του πρώην επισκοπικού Ιερού Ναού της ΄΄Μεταμόρφωσης Του Σωτήρος΄΄.
Να προσθέσω επιπλέον ότι η απάθεια της απλής παρατήρησης αποτελεί νομοτελειακά συνυπευθυνότητα (ναι νοιώθω ένοχος που σιώπησα το ’89, που δεν τοποθέτησα το κορμί μου μπροστά στη «μπουλντόζα» της ισοπέδωσης). Ισοπέδωσης του τοπίου, της ιστορίας, του ήθους, της παράδοσης και κυρίως της μνήμης του τόπου που γεννηθήκαμε.
Οι σκέψεις αυτές είναι εντελώς άσχετες από θρησκείες ή άθεες αντιλήψεις. Είναι καθαρά θέσεις συνείδησης σε καιρούς ισοπέδωσης «υλικών και άϋλων» αξιών! Ως εκ τούτου τεκμήρια άγνοιας, ανοχής, απάθειας, απερισκεψίας, εξαναγκασμού, με λίγα λόγια τεκμήρια αθωότητας λόγω αβλεψίας ή λόγω τύφλωσης των καιρών πρέπει να τα αναθεματίσει η τοπική κοινωνία! Το ζήτημα είναι ο εσκεμμένος τεχνητός αλληθωρισμός της τοπικής «κοινότητας», της τοπικής «ενορίας»! Συγκεκριμένα δικαιολογίες τύπου Χριστόδουλου: «Δεν είδα, δεν άκουσα, δεν κατάλαβα» είναι ανεπίτρεπτες τη στιγμή που ΄΄τα τανκς εξορμούν μέσα από την ενορία»! Άλλωστε, ο ποιο βάρβαρος εχθρός είναι ο εντός των τειχών!
Η ευθύνη της ενοριακής εκποίησης του 2011 δεν περιορίζετε στην απόφαση της τριμελούς επιτροπής. Ούτε καν του πενταμελούς Εκκλησιαστικού Συμβουλίου. Επεκτείνετε στο όλον Ζεμενό και ατομικά για τον κάθε έναν μας, και στο σύνολο της κοινότητάς μας.
Αντίσταση τώρα και χθες, πριν πτωχεύσουμε συνειδησιακά.

Υ.Γ. 1) Ένα συγνώμη κι ένα τέλος! Επιτέλους, αϊ σιχτίρ! Εγκλήματα διαρκείας δεν τα συγχωρεί ούτε ο διάολος!
2) «…είναι οι ρίζες μας βαθιές κι οι κλώνοι μας δεν σπούνε» - Χαϊνηδες.
3) Αυτά για τα 633 τ. μέτρα. Για τα 4500 τ. μέτρα ίδωμεν.(μην ξεχάσουμε την τιμητική πλακέτα).
4) «…εγώ δεν είμαι ποιητής, είμαι στιχάκι… είμαι στιχάκι πάνω σε τοίχο φυλακής και σε παγκάκι…» (Ρασούλης – Παπάζογλου).

Το παρών διαβάζετε ντάλα μεσημέρι και με αναμμένο φανό…

Κώστας Χατούπης

Ανώνυμος είπε...

aytoi pou katantisan to xorio daxtilodiktoumeno briskoun panta tis akres gia na kanoun tis douleies tous....o pappas omos exei allo rolo stin ekklisia kai sto xorio kai oi periousia tis ekklisias den einai dikia tou kai oute tha tin parei mazi tou stin epomeni enoria pou ex arxis ithele na paei.elpizo se auton ton diagonismo na parevrethei kapoios endiaferomenos min paei tsampa "pali" oloi i diadikasia....!!!!

Ανώνυμος είπε...

Όταν υπάρχουν «ανεξόφλητα γραμμάτια» τα οποία πρέπει να πληρωθούν, τότε δρομολογούνται έτσι τα πράγματα και οι καταστάσεις απ’ τους «ειδικούς», που τα γραμμάτια αυτά πληρώνονται όχι από τους οφειλέτες αλλά εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, είτε αυτό ονομάζετε «εκκλησία», είτε ονομάζετε «κοινότητα», είτε όπως αλλιώς. Όμως ένα είναι το ζητούμενο. Μέχρι πότε όλοι μας θα συνεχίσουμε να παραμένουμε ΡΑΓΙΑΔΕΣ.

Αιακός είπε...

Απλά την καλησπέρα μου...

Δεν θα σχολιάσω γιατί μάλλον θα λογοκριθώ κι εδώ όπως έκανε "γνωστός δημοσιογράφος" της περιοχής σε δικό του ιστοχώρο. Η προάσπιση της ελευθεροτυπίας φτάνει μέχρι εκεί που αγγίζει τον "δημοσιογράφο". Η εμπάθεια λογοκρίνει δεν απαντά. Άδικα αναζητούσα απάντηση. Ίσως όμως πήρα απολογία [...ΘΑ κάνω έρευνα...]. Καλά κρασιά και καλή συνέχεια σε όλους μας.

Αιακός (κατά κόσμος Κυματής Απόστολος)

Armonistas είπε...

Σιγά ρε μεγάλε, μη σε λογοκρίνουμε κιόλας...

Αιακός είπε...

Αγαπητέ αρμονίστα,
να ζητήσω συγνώμη για την λάθος σύνταξη του σχολίου μου. Επ'ουδενί δεν ήθελα να θίξω την αρτιότητα σου.

Ευχαριστώ πολύ για το βήμα αλλά ήδη υπάρχει μία αρκετά μεγάλη συζήτηση περί αυτού σε διπλανό ιστότοπο. Εσείς καλώς αναρτήσατε την επιστολή αφού ήρθε στα χέρια σας και το mail σας. Δυστυχώς όμως υπάρχουν πολλά ακόμα ενδιαφέροντα που προκείπτουν από το θέμα αυτό. Ευχαρίστως να αρχίσω και πάλι μια τέτοια συζήτηση αλλά ο κ. Γκίνης δεν μου απαντά επί της ουσίας ούτε και σε προγενέστερη. Οπότε καλύτερα να σωπάσω. Για όποιον ενδιαφέρετε αρκεί μία αναζήτηση το διαδίκτυο.

Ευχαριστώ πολύ τον armonista για την φιλοξενία του, εύχομαι τα καλύτερα για την συνέχεια της προσπάθειάς του για την ενημέρωση των πολιτών.