Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ...

7 σχόλια:

Ευ. Σπινθάκης είπε...

Καλό και συμφέρον το "δεν πληρώνω -δεν πληρώνω " αλλά δεν βλέπω που πήγε το "δεν ρυπαίνω-δεν ρυπαίνω".

Armonistas είπε...

Το πόσο ρυπαίνει ο καθένας μας είναι ένα θέμα σοβαρό, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από τη συνείδησή μας. Εξαρτάται κι απ' τη δουλειά μας και πολλούς ακόμα εξωγενείς παράγοντες.
Όμως το χαράτσι από τους "κατακτητές" των δρόμων είναι απαράδεκτο. Να πληρώνω στο Ζευγολατιό γιατί;
Και στα δύο ζητήματα θέλουμε εκπαίδευση. Και στο περιορισμό των μετακινήσεων και στον περιορισμό των "υποκλίσεων" στα λογιών λογιών συμφέροντα...

Ευ. Σπινθάκης είπε...

Συμφωνώ με την τελευταία παράγραφο της απάντησής σας. Το ζήτημα όμως είναι πως δεν μπορεί να τίθεται μόνο το "δεν πληρώνωω" αν δεν συνοδεύεται από το "δεν ρυπαίνω". Αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί και ως ρυπαίνω αλλά δεν πληρώνω. Ποιός άραγε πρέπει να πληρώνει το τεράστιο εξωτερικό οικολογικο-κοινωνικό-οικονομικό κόστος της αυτοκίνησης??

Ο_Μαυρισμένος είπε...

Γιατί πληρώνατε (αγόγγυστα!) επί 40 χρόνια το ταμείο εθνικής οδοποιίας; Τώρα (που τα διόδια πηγαίνουν στην κατασκευή συγκεκριμένου έργου) σας έπιασε να αναπαράγετε τις ανέξοδες διακηρύξεις των τζαμπατζήδων;

Armonistas είπε...

Έλα ντε; Τι μας έπιασε;
Τώρα που το καλοσκέφτομαι μπορεί να βαρεθήκαμε το αγόγγυστο και αρχίσαμε να βογγάμε, για να φτιάξουμε ατμόσφαιρα...

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ είπε...

νομίζω ότι γίνεται ένα σοβαρό λάθος. προσπαθούν να μας πείσουν ότι για την ρύπανση φταίει αυτός που οδηγάει. Το θέμα είναι αν το κράτος θέλει τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τα αυτοκίνητα; γιατί αν θέλει τα ΜΜΜ τότε θα δώσει κίνητρα για την καλύτερη λειτουργία τους. Γιατί ο σιδηρόδρομος ενώ υπήρχε σχεδιασμός να φτάσει Πάτρα ως το 2004, έφτασε 2011 και δεν έφτασε ακόμη Ξυλόκαστρο; γιατί πάει να ιδιωτικοποιήσει τα τρένα και μάλιστα να καταργήσει γραμμές; Οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι στην Ελλάδα έχουν ποντάρει στους αυτοκινητόδρομους. Αν καταργηθεί το τρένο παουν και οι εναλακτικές μορφές μετακίνησης, και αυξάνονται τα κέρδη τους. Είναι επίσης γεγονός ότι η Αττικής οδός πολέμησε πολύ την δημιουργία της γραμμής στο αεροδρόμιο.
Οσο υπήρχε το ΤΕΟ τα λεφτά πήγαιναν για τις ανάγκες όλης της οδοποιίας της Ελλάδας. Τώρα σε ένα έργο που το πληρώνουμε 1,8 δις € οι χρηματοδοτήσεις είναι: 28% από το Εληνικό Δημόσιο, 11% από τους μετόχους, 11% από δάνεια και 50% από τα διόδια. Πέστε μου τώρα αφού το 78% το πληρώνει το δημόσιο γιατί έπρεπε να δωθεί με αυτοχρηματοδότηση;

Ευ. Σπινθάκης είπε...

Συμφωνώ με την ανάλυσή σας. Για το ποιος φταίει για την ρύπανση υπάρχουν ενδιαφέροντα θέματα. Αν η κυβέρνηση δεν προωθεί τα μμμ και το τρένο, τι πρέπει να κάνει ο ενεργός πολίτης? Η αριστερά δίνει την δικη της απάντηση. Να ανέβει στα ιχ της και να ζητά φτηνή βενζίνη και όχι διόδια για ΄"ελεύθερους δρόμους!" Υπάρχει και άλλη απάντηση όμως. Εναλλακτικές μετακινήσεις (car pooling), ποδήλατα, δράσεις υπερ του τρένου. Αυτά όμως προϋποθέτουν "ζώσα κοινωνία". Η άλλη επιλογή είναι να γίνουμε όλοι γιωταχήδες. Διαλέγουμε και παίρνουμε!