Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

ΤΟ ΕΝΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ - ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ...

ΤΟ ΕΝΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ - ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
του Ιωάννη Γιάνναρου

Εδώ και αρκετό καιρό, παρακολουθώντας τις πολιτικές – οικονομικές εξελίξεις, όλοι μας ζούμε την σταδιακή κατάπτωση του πολιτικού συστήματος σε όλα τα επίπεδα, τοπικά – υπερτοπικά. Βασικό χαρακτηριστικό, όπως αναφέρετε από όλα σχεδόν τα ΜΜΕ, είναι η αδυναμία αντίληψης του πολιτικού συστήματος ότι οι συνθήκες έχουν αλλάξει και απαιτούνται πραγματικές υπερβάσεις σε όλα τα επίπεδα με βασικότερη αυτή της δημιουργίας συνθηκών συναίνεσης - αλληλεγγύης και θέσπισης κοινών στόχων που θα βελτιώνουν το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών.

Ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης και γενικότερα η αυτοδιοίκηση, όπως είναι αναμενόμενο, παρουσιάζουν τις ίδιες αδυναμίες και προβλήματα με αυτά της κεντρικής διοίκησης, τα οποία ωστόσο μειώνονται ή αυξάνονται ανάλογα με : α. την ποιότητα των εκλεγμένων αιρετών, και β. των τοπικών συνθηκών διαβίωσης και ανάπτυξης που διαμορφώνονται.
Ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, είτε με την καποδιστριακή, είτε με την καλλικρατική του μορφή παρουσιάζει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά σήμερα : α. έντονο αναπτυξιακό έλλειμμα, β. αδυναμία αξιοποίησης ευκαιριών σαν απόρροια των μεγάλων έργων υποδομής και γ. οξύτατο οικονομικό πρόβλημα, που οφείλεται στο λαθεμένο αναπτυξιακό μοντέλο και τις αστοχίες των επιλογών δημιουργίας υποδομών που επιλέχθηκε τα τελευταία χρόνια. Πρόσθετη επιδείνωση στα προαναφερόμενα δημιουργείται από την αδυναμία του πρώην Δήμου Ξυλοκάστρου να ενσωματώσει την περιοχή της Ευρωστίνης και να την υποβοηθήσει να προσεγγίσει τα δεδομένα ενός σαφώς μεγαλύτερου Δήμου με τουριστικό χαρακτήρα και σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες.
Η πραγματική κατάσταση του Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, αποτυπώνεται σήμερα συνοπτικά ως εξής :
·        Η παρούσα δημοτική αρχή άτολμη και χωρίς στρατηγικό σχέδιο, δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της έλευσης του Προαστιακού και της ολοκλήρωσης της Εθνικής Οδού Κορίνθου – Πατρών και να τα διαχύσει απολύοντας το σημαντικότερο πλεονέκτημα της περιοχής. Για να προκύψει αυτή η δυνατότητα σαφώς και πρέπει : α. να οριστικοποιηθούν και να επιλυθούν τα Πολεοδομικά Σχέδια που θα αναδιατάξουν κομβικά οικιστικά σημεία και θα δημιουργήσουν συνθήκες ικανοποιητικής υποδοχής των κατοίκων που θα τα επιλέξουν για εποχικές ή μόνιμες κατοικίες, β. να βελτιωθούν οι υποδομές ύδρευσης – αποχέτευσης με στρατηγικό στόχο και πρόβλεψη του μέγιστου πληθυσμού που θα μπορούσε να υποδεχθεί ο τόπος και όχι με μικρά τοπικά έργα με αμφίβολης αξίας αποτελέσματα, γ. να υπάρξει ενιαία θέση για το κρίσιμο θέμα της διάβρωσης και ένας σχεδιασμός τουλάχιστον σε επίπεδο μελέτης - παρεμβάσεων, ώστε σε εύρος δεκαετίας να αντιμετωπιστεί σταδιακά ένα θέμα το οποίο απειλεί την ύπαρξη του παραλιακού μετώπου συνολικά σχεδόν στο Δήμο και σαφώς οικισμούς στους οποίους κατοικεί το 70% του συνολικού πληθυσμού και δ. Να γίνει διαβούλευση με τον πληθυσμό, κυρίως τους μόνιμους κατοίκους, και συνέδριο επιλογής στρατηγικών ακόμα και με δημοψήφισμα σχετικά με το μοντέλο λειτουργίας του τόπου που επιθυμούν για την επόμενη δεκαετία και φόντο την ολοκλήρωση των ανωτέρω αναφερόμενων υποδομών. Η ΑΤΟΛΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
·        Οι τελευταίες δημοτικές εκλογές, εκτός του ότι συνένωσαν δύο εντελώς ανομοιογενείς περιοχές με σημαντικές διαφορές και αναπτυξιακές κατευθύνσεις, δίχασαν βαθύτατα τους πολίτες και δημιούργησαν σοβαρές αναταράξεις σε κοινωνικό επίπεδο. Σε αυτό βέβαια συνέβαλλε σημαντικά και η μεγάλη διασπορά των δημοτικών κοινοτήτων, οι οποίες αντιλαμβάνονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο τις αυτοδιοικητικές επιλογές. Σήμερα και παρά την εντατική έως δραματική όξυνση των φαινομένων ύφεσης στο δήμο και της ραγδαίας επιδείνωσης των συνθηκών της αγοράς, ο διχασμός καλλιεργείται σκόπιμα και για λόγους μικροπολιτικής αδιαφορώντας για την «ερημοποίηση» της περιοχής και έχει σαν αποτέλεσμα να έχει καταστεί ή άλλοτε «βασίλισσα του Κορινθιακού» ουραγός σε επίπεδο νομού. Είναι προφανές ότι η διοίκηση του Δήμου και οι δομές του δεν έχουν ούτε την δυνατότητα, ούτε τις επαρκείς γνώσεις να αντιμετωπίσουν τις συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο Καλλικράτης, δεδομένο το οποίο επιτείνεται από τον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας που σε σύντομο χρονικό διάστημα έχασε πλήρως τον έλεγχο της κατάστασης. Θα πρέπει να καταστεί απολύτως σαφές και να γίνει αντιληπτό ότι, οι συνεχείς επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο και πολλές φορές με «άνανδρο τρόπο» χωρίς διάλογο, με κατηγορίες όλων των επιπέδων και των μορφών, οι δήθεν αναφορές σε «ταμπακιέρες» συνεπικουρούμενες από «φήμες και διαδόσεις», παγώνουν κάθε υγιώς σκεπτόμενο πολίτη που αναρωτιέται για την σκοπιμότητα τους, αφού έως τώρα η παρούσα δημοτική αρχή επίσης έχει κατηγορηθεί για εκατοντάδες μικρές ή μεγάλες παραλείψεις και δεν έχει απαντήσει ποτέ και για τίποτε. ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΧΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΦΑΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ, ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΝΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ – ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΠΕΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ.
·        Η εισοδηματική δυνατότητα του δήμου εξαρτάται από δύο τομείς, αυτόν της γεωργίας και αυτόν της παροχής υπηρεσιών : α. Η γεωργία και γενικά η πρωτογενής παραγωγή ή η μεταποίηση γεωργικών προϊόντων, εξαιτίας της γενικότερης μορφής της σε πανελλήνιο επίπεδο, παρουσιάζει σοβαρή ύφεση με κύριο χαρακτηριστικό την εγκατάλειψη της γης και την αδυναμία συλλογικών εξωστρεφών δραστηριοτήτων. Μέχρι σήμερα στον κρίσιμο τομέα της άρδευσης και της υποβοήθησης της διενέργειας συνεργασιών ο Δήμος ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά, σε αντίθεση με άλλους Δήμους που επιχείρησαν ουσιαστικές παρεμβάσεις και ενίσχυσαν τον τομέα με υποβοηθητικές δράσεις, κυρίως εξαγωγικού χαρακτήρα, β. ο τομέας των υπηρεσιών, κυρίως είναι ο εμπορικός και η παροχή υπηρεσιών εστίασης – αναψυχής με άξονα αναφοράς τους πολυπληθείς επισκέπτες που διατηρούν εξοχικές κατοικίες και περαστικούς εκδρομείς. Σήμερα και οι δύο τομείς βρίσκονται στην «απόλυτη εξαθλίωση», με μείωση των κύκλων εργασιών που ξεπερνά το 50% και «λουκέτα» τα οποία συνεχίζονται αμείωτα δημιουργώντας «κακή ψυχολογία» και απογοήτευση στον επιχειρηματία. Η έλλειψη θέσεων στάθμευσης και η αδιαφορία της δημοτικής αρχής να βρει λύσεις, η έλλειψη ενός σχεδίου κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης κυρίως της πόλης του Ξυλοκάστρου που στην κυριολεξία υποφέρει, η αδυναμία παροχής υπηρεσιών καθαριότητας που πλέον έχει αυξήσει τους όγκους των απορριμμάτων σε επικίνδυνο επίπεδο (μόνο τις τελευταίες 15 μέρες έχουν δοθεί στη δημοσιότητα πολυσέλιδα άλμπουμ με Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, Πευκιά και Μαρίνα), η αδυναμία του Δήμου και των υπηρεσιών του να διατηρήσουν σε λειτουργία τα δημοτικά καταστήματα, τα οποία αποτελούν «σημεία αναφοράς» για τον τόπο, και γενικότερα η αδυναμία επιλογής και υποστήριξης ενός μοντέλου ανάπτυξης, καθιστά επισφαλή έως αδύνατη κάθε σκέψη επένδυσης – τοποθέτησης κεφαλαίων με αποτέλεσμα αυτό να εξαντλείται στην ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα, η οποία ωστόσο σήμερα και εξαιτίας της ύφεσης παρουσιάζει ραγδαία μείωση στερώντας την αγορά από έσοδα. Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ (ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ, ΚΛΠ), ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΑΓΔΑΙΑΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ.
·        Η κατάρρευση των εσόδων του δήμου, οι υψηλές δανειακές υποχρεώσεις και η αδυναμία εύρεσης και απορρόφησης κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, δημιουργεί συνθήκες οικονομικής «ασφυξίας» και αδυναμίας εύρεσης πόρων για την υλοποίηση απαραίτητων έργων υποδομής και συντήρησης, δεδομένο το οποίο αποτυπώνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2011. Ωστόσο η ανωτέρω «ζοφερή κατάσταση» επιδεινώνεται από την αδυναμία άσκησης αποτελεσματικής διοίκησης και την έλλειψη έμπειρων αυτοδιοικητικών να σηκώσουν το βάρος της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη. Επιπροσθέτως η μέχρι σήμερα διαχείριση των εσόδων του δήμου για διενέργεια έργων υποδομής δεν ήταν αποτελεσματική, αφού με εξαίρεση τους εθνικούς πόρους του ΘΗΣΕΑ δεν μπόρεσε να απορροφήσει κοινοτικούς πόρους και έτσι διατέθηκαν ίδιοι πόροι υψηλής επισφάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, η οποία σε μεγάλο βαθμό προβλέφθηκε να χρηματοδοτηθεί με ίδιους πόρους (Β΄ Φάση) η μη ύπαρξη των οποίων θα δημιουργήσει «ασφυξία», εκτός από τις απαιτήσεις που θα προβάλει ο ανάδοχος του έργου. Ποια είναι σήμερα η εικόνα των εσόδων του Δήμου : α. Τα έσοδα από την επιχειρηματική δραστηριότητα είναι σχεδόν μηδέν, αφού ανάλογη είναι και η ανωτέρω δραστηριότητα, β. Οι οφειλές από ιδιώτες μεγαλώνουν συνέχεια, αφού ελάχιστοι μπορούν να κάνουν και να υλοποιήσουν ρυθμίσεις, γ. Τα έσοδα από τα δημοτικά καταστήματα έχουν πέσει κάτω από το 20% των αναμενόμενων, αφού τα περισσότερα το ένα μετά το άλλο τίθενται εκτός λειτουργίας (MARE, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΥΚΙΑΣ, ΔΑΣΑΚΙ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑΣ, ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΗΡΩΟΥ, ΑΠΟΒΡΑΔΟ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑΣ, κλπ) και δ. Τα λοιπά έσοδα από ανταποδοτικές υπηρεσίες μειώνονται διαρκώς, όσο οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις αδυνατούν να καταβάλλουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και της ΔΕΥΑΞ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΚΤΡΑΠΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ, ΟΧΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΑΛΛΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΑΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΗΚΑΝ.
·        Η ενσωμάτωση του Δήμου Ευρωστίνης τελικά αύξησε το συνολικό χρέος του Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, ενώ η παρούσα δημοτική αρχή στα πλαίσια των «μετεκλογικών παρενεργειών» και καλλιέργειας «διχαστικών τάσεων» δεν φρόντισε να αξιοποιήσει τα όποια θετικά είχαν προκύψει στη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου ΔΣ, αξιοποιώντας στο έπακρο την ανεξήγητη «σιγή ασυρμάτου» του πρώην δημάρχου Ευρωστίνης. Η αύξηση του συνολικού χρέους οφείλεται, αφενός στον «εκλογικό ανταγωνισμό» των υποψηφίων εν ενεργεία δημάρχων και αφετέρου στο ότι δεν επιχειρήθηκε στο Δήμο Ευρωστίνης η μείωση του τεχνικού προγράμματος τον Μάρτιο του 2010, όταν το ΥΠΕΣ ειδοποίησε για τις περικοπές του Προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ. Η εξέλιξη αυτή είχε σα συνέπεια να συνεχιστούν έργα με επισφαλή χρηματοδότηση και σήμερα να υπάρχουν σημαντικές απαιτήσεις των αναδόχων χωρίς αντίκρισμα. Επιπροσθέτως η δανειοδότηση από το τραπεζικό σύστημα που επιχειρήθηκε για την κάλυψη ορισμένων έργων υποδομής που δεν είχαν περιθώρια εθνικής ή κοινοτικής χρηματοδότησης, τελικά δεν ευοδώθηκε εξαιτίας και της έλλειψης διοικητικών δομών και η διακοπή της άφησε στον αέρα προγραμματισμένα έργα και παρεμβάσεις. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΚΗ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ ΚΑΛΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ Η ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΕΙΧΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΞΟΔΕΥΤΗΚΑΝ ΠΟΡΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΤΕ Η ΕΓΙΝΑΝ ΠΛΗΜΜΕΛΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ «ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΟΝΤΑΣ» ΤΟΝ ΔΗΜΟ.
Είναι προφανές ότι η προαναφερόμενη δυσμενής κατάσταση του Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης σαφώς και επιδεινώνεται από την επιβαρυμένα δημοσιονομικά της χώρας, ωστόσο καθοριστικό ρόλο παίζει ο τρόπος άσκησης της διοίκησης που έχει επιλεχτεί και κυρίως ο εντεινόμενος διχασμός της κοινωνίας. Ωστόσο ο θεσμικός ρόλος ανήκει στην εκλεγμένη δημοτική παράταξη και στον δήμαρχο και η βελτίωση της κατάστασης ή η οριστικοποίηση της «βύθισης του πλοίου». Σήμερα λοιπόν και με την κατάσταση συνεχώς να επιδεινώνεται η μόνη λύση θα μπορούσε να είναι η απόλυτη συναίνεση των δημοτικών παρατάξεων και η εθελοντική χρησιμοποίηση κάθε πολίτη που θα μπορούσε να συμβάλλει στην επιτάχυνση δράσεων και ενεργειών. Ωστόσο και πριν την ανάπτυξη ενός συναινετικού σχεδίου δράσης, θα πρέπει να αρθούν οι συνθήκες του διχασμού δεδομένο το οποίο έχει το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας.
Αναλυτικότερα όσο οι πολίτες θα θεωρούν ότι, ο δήμος διοικείται από «μικρές παρέες» χαμηλών ικανοτήτων, διαιρείται – διχάζεται σε ημέτερους και μη, υπάρχουν αυταρχικές συμπεριφορές, αναποτελεσματικότητα και αναξιοκρατία, έχουν δύο επιλογές : α. είτε θα αδιαφορούν για τα κοινά, απαξιώνοντας τον θεσμό και περιφρουρώντας ο καθένας τα κεκτημένα του σε προσωπικό επίπεδο, β. είτε για να καλυφθεί το κενό θα δημιουργηθεί νέα τάση, η οποία θα αρχίσει να σχηματοποιείται από την αδυναμία του υφιστάμενου συστήματος να καλύψει τις ανάγκες και κυρίως να δημιουργήσει «ανάχωμα» στο «κατρακύλισμα» του δήμου και στην απαξίωση της οικονομικής – παραγωγικής του δομής.
Σε αυτό το μάλλον «ζοφερό» οικονομικό – κοινωνικό περιβάλλον προσθέτουμε : α. τη μείωση των ΚΑΠ και το δικαίωμα αύξησης των δημοτικών τελών, δεδομένο που δεν θα έχει οικονομικό αποτέλεσμα αφού ήδη οι εισπράξεις βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, β. την πιθανή μείωση του αριθμού των δημοτικών υπαλλήλων, αφού σήμερα υπάρχουν αφόρητες πιέσεις για απολύσεις και φυσικά εδώ γεννάται το ερώτημα : πως θα γίνει αυτό σε τοπικό επίπεδο, με ποιους όρους και προϋποθέσεις όταν είναι διχασμένη η τοπική κοινωνία, με ποιο τρόπο θα επιβιώσουν όσοι βρεθούν εκτός όταν η τοπική αγορά έχε καταρρεύσει, γ. την έλλειψη χρηματοδότησης της συντήρησης ακόμα και βασικών υποδομών, όπως είναι ο βιολογικός καθαρισμός και τα δίκτυα αποχέτευσης – ύδρευσης, την αντιμετώπιση εξαιρετικά υψηλών προστίμων για τους ΧΑΔΑ των οποίων η παρακράτηση θα γίνει από τους ΚΑΠ με δραματικές συνέπειες στην ήδη παραπέουσα οικονομική κατάσταση του δήμου, δ. την «ερημοποίηση» αρχικά της Ευρωστίνης όπου θα φύγουν σύντομα οι δημόσιες υπηρεσίες (ΙΚΑ, ΔΥΟ, κλπ) και εν συνεχεία και του Ξυλοκάστρου που θα ακολουθήσει, και ε. την συνεχιζόμενη διόγκωση του «φαινομένου των αγανακτισμένων» και σε τοπικό επίπεδο, όσο οι αιρετοί δεν αποφασίζουν να πουν την αλήθεια στον κόσμο και να συμπλεύσουν μαζί του στις ομολογουμένως δύσκολες μέρες που έρχονται, αφού τα φαινόμενα του «στρουθοκαμηλισμού» όχι μόνο δεν συμβάλλουν πουθενά αντιθέτως και μεγιστοποιήσουν την αγανάκτηση του κόσμου.
Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ. ΟΣΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ, ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟ ΔΙΧΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΕΥΘΗΚΑΝ ΣΕ ΚΟΙΝΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΟΧΙ ΕΠΑΝΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ. ΠΑΝΤΑ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΑΡΚΕΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΜΙΚΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΕΝ ΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. ΟΙ ΜΗ ΕΧΟΝΤΕΣ ΘΕΣΜΙΚΟ ΡΟΛΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ, ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΘΕΣΜΙΚΟ ΡΟΛΟ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΠΛΑΣΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΕ «ΑΣΦΑΛΕΣ ΛΙΜΑΝΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΥΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.

Με εκτίμηση
Ιωάννης Γιάνναρος

2 σχόλια:

periergos είπε...

για τις 400 000 του δημου Ευρωστινης που αναφερει ο Δημαρχος... θα μας πει κατι ο κ. Γιανναρος η οτι ειναι νομιμον ειναι και ηθικον....

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Γιάνναρος κάνει αναφορά στην οικονομική κατασταση του Δ. Ευρωστίνης υποστηρίζοντας οτι: ''ΗΤΑΝ ΚΑΛΗ, ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΗΡΘΕ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ''. Ίσως ο πρώην Δήμαρχος Ευρωστίνης δεν είχε τους κατάλληλους έμμισθους συνεργάτες για να τον συμβουλεψουν..