Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

ΚΡΕΜΑΣΤΕ ΜΑΣ ΑΝΑΠΟΔΑ...

Από τη σημερινή ΣΦΗΚΑ:

Στο περασμένο φύλλο, η Χριστίνα Κωλέττη μού έστειλε μια ανοικτή επιστολή, με τίτλο «Μίλα μου αλλιώς Ανδρέα». Η απάντηση επειδή είναι μακροσκελής, αλλά και γιατί, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι θέμα για την εφημερίδα, φιλοξενείται στο blog της Αρμονικής Ανάπτυξης. Εκεί όποιος ενδιαφέρεται μπορεί και να διαβάσει τα δύο κείμενα και να απαντήσει.

Χρειάστηκα, ούτε δυο, ούτε τρεις αλλά χίλιες δεκατρείς λέξεις (ακριβώς), για την παροχέτευση των συμπυκνωμένων αποβλήτων της επιστολής-έκπληξης. Δεν έχω μάθει και πολλά σε αυτόν τον τομέα από το δάσκαλό μου στην έκθεση, Τάκη Μιχόπουλο. Πολυλογά με ανεβάζει, πολυλογά με κατεβάζει. Μπορεί όταν μεγαλώσω (έχω ελπίδες ακόμα, γιατί όπως είπε κι η Χριστίνα μεγαλώνω αργά) να γίνω λιτότερος στο λόγο μου. Μπορεί, δεν είμαι και σίγουρος.

Αν έπρεπε σώνει και καλά να απαντήσω με λίγες λέξεις θα διάλεγα το επίγραμμα του Τάκη:

Κρεμάστε τους ανάποδα

να δουν το ψέμα αλήθεια.

Ταιριάζει απόλυτα και στην επιστολή, αλλά και στην εποχή που διανύουμε στο Ξυλόκαστρο. Εποχή που χαρακτηρίζεται από εκτεταμένους και επαναλαμβανόμενους ψεκασμούς με «παραλογισμό», αναμεμιγμένου με κόκκους «αμφιβόλου ηθικής» και μπόλικο «δήθεν». Γίνεται μεγάλη και συστηματική προσπάθεια καταπολέμησης της λογικής, της ηθικής και της αλήθειας. Περαστικά μας…

 ΥΓ: Για αυτούς που ισχυρίζονται ότι ο όρος «πολιτικός αυνανισμός» ήταν μια χυδαία ανακάλυψή μου, να τους πληροφορήσω ότι τον δανείστηκα από τον Υποδιοικητή Μάρκος των Ζαπατίστας, που τον χρησιμοποίησε για να περιγράψει ποιος είναι ο πραγματικός ορίζοντας του αγώνα τους και γιατί στους λόγους τους δεν μιλάνε για όλο το λαό, αλλά μόνο για τις κοινότητες που εκπροσωπούν. «Αν το κάναμε θα ήταν πολιτικός αυνανισμός», είπε σε ερώτηση που του έγινε το Μάρτιο του 2001. Εγώ απλώς το προσάρμοσα στην πολιτική παρατήρηση που έκανα.

Ανδρέας Απ. Ζάρρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: